Evenementenbureau Delft neemt Sinterklaas Intocht, Donkere Dagen van Delft en Lichtjesavond tijdelijk over !

Ga naar www.evenementenbureaudelft.nl voor meer info.

Bureau Binnenstad Delft B.V. failliet

Delft, 12 oktober 2015

Alwin Snel, directeur/eigenaar Bureau Binnenstad Delft B.V.:

"Dit weekend had ik een familiedagje in de Efteling met alle ooms, tantes, (ondernemende) neven en nichten. En in de Efteling hebben ze een paar mooie 'rollercoasters'. Ondernemen en het leven als ondernemer is ook een rollercoaster. Het heeft z'n up's en down's, je vliegt er met een sneltreinvaart doorheen en het is een stuk leuker met de juiste mensen om je heen. Maar voor de tofste rollercoasters moet je heel lang in de rij staan, wachten totdat je aan de beurt bent. Ik heb lang moeten wachten totdat het mijn beurt was, maar afgelopen anderhalf jaar heb ik in de Bureau Binnenstad rollercoaster mogen zitten. Het was een geweldige rit met de juiste mensen om me heen, maar wat mij betreft had het veel langer mogen duren. Nog een nadeel van rollercoasters overigens, de ratio wachten : de daadwerkelijke rit. Maar één ding is heel belangrijk en dat is hoe cliché het ook klinkt: vertrouwen. Vertrouwen dat de rollercoaster goed gebouwd is. Vertrouwen dat de mensen om je heen geen rare dingen doen tijdens de rit. En het vertrouwen dat de beugel goed vast zit en je niet eruit kan vallen.

Ik ben na mijn tijd als verdwaald kind van gescheiden ouders verandert in iemand die zijn eigen familie om zich heen heeft gebouwd en vertrouwen heeft in de goedheid van mensen. En zo doe ik ook zaken, samen met anderen en op goed vertrouwen. Jammer genoeg heb ik nu geleerd dat geld sterker is dan vertrouwen en dat je bij verlies er alleen voor staat. Delft Citypop heeft namelijk door een last-minute vergunning switch van gratis naar betaald festival erg veel verlies geleden. Een verlies dat gezamenlijk gedekt zou worden door een groep ondernemers achter het project, waar ik onderdeel van uit maak. Jammer genoeg was geld sterker dan het vertrouwen en heeft de groep geen overeenstemming kunnen bereiken over het dekken van het verlies.

Een beslissing die zorgde voor het faillissement van mijn bedrijf en het duperen van enkele tientallen leveranciers en partners. Ik vind het vooral lastig hoe zij hiervan de gevolgen merken, maar ik kan niet ontkennen dat ikzelf ook behoorlijk wat verlies in dit proces. Niet in de laatste plaats de mogelijkheid om in goed vertrouwen met elkaar te ondernemen, een eigenschap die ik zal moeten vervangen voor een koudere manier van zaken doen.

Om een lang verhaal kort te maken, afgelopen vrijdag heb ik het faillissement aangevraagd van mijn bedrijf. Komende maanden zal mijn oude baas, Herman Weyers, de winterevenementen draaien vanuit Evenementenbureau Delft en Lucas en ik zullen hem daarbij ondersteunen. Voor 2016 zal Herman kijken hoe de projecten van Bureau Binnenstad een nieuw plekje krijgen. Zelf zal ik komende tijd ook vooral bezig zijn met het afronden van het faillissement. Daarna ga ik kijken hoe ik mijn missie in de Delfse evenementenwereld kan volbrengen. Want wat mij betreft, hebben we nog lang niet het diverse en kwalitatieve aanbod, dat een stad zoals Delft zou moeten hebben. En ik voel me stiekem ook wel een beetje verantwoordelijk voor het feit dat de mensen en de media wat meer positiviteit in de stad mogen verkondigen. Dus ik zal het goede voorbeeld geven: ondanks het faillissement zie ik alles nog zonnig in en ga ik komende tijd met veel plezier weer aan de slag.

Alwin

P.S. Heel veel dank aan iedereen die ooit een bijdrage heeft geleverd aan Bureau Binnenstad in 'mijn tijd', in het bijzonder Lucas, Herman, Guy, Maurits, Joey, Daan, Francis, Daphne, alle andere teamleden, maar vooral ook mijn trouwe leveranciers. Het spijt me, dat het niet zo gelopen is als gepland."